Договор дарения по-японски

21.01.2018 Выкл. Автор admin

Онлайн японский язык. Урок 24 (1) — Грамматика японского языка

В 24 уроке японского языка, в разделе «Грамматика» рассматриваются следующие разделы:

  1. Выражение направленности действия
    — くれます — давать (Вы, мне)
  2. Глагол в て -форме:
    — あげます
    — もらいます
    — くれます
  3. Существительное (человек) が Глагол
  4. Вопросительное слово が Глагол

В японском языке существует несколько глаголов, которые имеют значение «давать».

Различие в употреблении этих глаголов в том, что каждый из них выражает определенную направленность действия в интересах 1-го или 2-го (3-го) лица.

Из урока 7 мы узнали например, что глагол あげます означает “давать” и употребляется в том случае, когда:

  1. — действие совершается 1-м лицом в интересах 2-го или 3-го лица (я даю ему)
  2. — действие совершается 2-м лицом в интересах 3-го лица (он дает ему)
  3. — действие совершается 3-м лицом в интересах 3-го лица

Этот глагол не употребляется, если другие люди дают что-либо говорящему, членам его семьи и т.п.

× さとうさんは わたしに クリスマスカードを あげました — так говорить нельзя!

В подобном случае употребляется японский глагол くれます .

わたしは 佐藤 さんに 花 を あげました 。 — Я подарил цветы г-же Сато.

佐藤 さんは わたしに クリスマスカードを くれました 。 — Г-жа Сато подарила мне рождественскую открытку.

佐藤 さんは 妹 に お 菓子 を くれました 。 — Г-жа Сато подарила моей сестре конфеты.

Глагол くれる употребляется в том случае, когда действие совершается 2-м или 3-м лицом в интересах 1-го лица (он дал мне).

あげます — 上げます — давать (я, Вам, ему) (вежливая форма)

くれます — 呉れます — давать (Вы, мне) (вежливая ф форма)

田中 さんは 私 に じしょを くれました。 — Танака-сан дал мне словарь.

Более вежливым глаголом при описании действий 2-го или 3-го лица в интересах 1-го лица является глагол くださる .

В этом случае лицо, в интересах которого совершается действие, младше по возрасту или ниже по социальному положению человека, совершающего действие.

山田先生 は わたしに じしょを くださいました。 — Учитель Ямада дал мне словарь.

Данный глагол мы рассмотри позднее.

Глаголы あげます、もらいます、くれます выражают не только получение или дарение предметов, но также и направленность действий.

Эти обороты позволяют различать, кто и для кого совершает действие, и также передают оттенок готовности совершить некое действие по доброй воле или благодарности за некое действие.

Само действие в таком случае обозначается с помощью глагола в て -форме.

Глагол в て -форме あげます передаёт готовность совершить некое действие ради кого-либо по доброй воле.

わたしは 木村 さんに 本 を 貸 して あげました。 — Я одолжил книгу г-же Кимура.

В случае, когда говорящий является субъектом, и слушатель объектом действия, эта конструкция может создать впечатление, что говорящий ведёт себя высокомерно.

Таким образом, необходимо избегать употребления этой модели по отношению к малознакомым людям, и также вышестоящим лицам.

Она уместна в разговоре с близкими знакомыми и друзьями. Когда вы хотите предложить услугу малознакомому человеку, используйте оборот Глагол в ます -форме ましょうか ( Урок 14, часть 6).

タクシーを 呼 びましょうか。 — Мне вызвать вам такси?
(Урок 14)

手伝 いましょうか。 — Разрешите вам помочь.
(Урок 14)

わたしは 山田 さんに 図書館 の 電話番号 を 教 えて もらいました。 — Г-н Ямада сказал мне номер телефона библиотеки.

Оборот выражает благодарность лица, которому была оказана услуга.

母 は[わたしに]セーターを 送 って くれました。 — Мать прислала мне свитер.

Этот оборот, также как и Глагол в て -форме もらいます ,передаёт благодарность лица, которому была оказана услуга.

Отличие состоит в том, что в случае Глагол в て -форме もらいます подлежащее совпадает с объектом действия, а в обороте Глагол в て -форме くれます подлежащим является субъект действия, что подразумевает добровольность совершения действия.

В последнем случае объект действия обычно сам говорящий, わたし (объект) に часто выпускается.

すてきな ネクタイ ですね。 — Какой красивый галстук.

…ええ、 佐藤 さんが くれました。 . Его мне подарила г-жа Сато.

Тема задаётся словами すてきな ネクタイ ですね .

В ответ на это собеседник сообщает неизвестную ранее информацию (рема) [この ネクタイは]さとうさんが くれました .

Подлежащее ремы выделяется частицей が .

Вы знаете, что если задаётся вопрос к подлежащему, то оно обозначается частицей が в предложениях, где сказуемое выражено глаголами あります / います ( Урок 10 ) или в предложениях ( Урок 12 ).

Это правило распространяется и на предложения, в которых сказуемое выражено другими глаголами.

Договор дарения по-японски

  • Лучшие сверху
  • Первые сверху
  • Актуальные сверху

49 комментариев

в иероглифе «watakushi» первый радикал не «рис», а «зерно». И он кстати сам по себе в японском не шибко используется. Для риса существует отдельный кандзи.

а так весьма занятно сделано. Ещё бы так же рассказать про местоимение «ты», которых ещё больше, включая оскорбительные 🙂

Ano:
1) Местоимение, указывающее на что-то далекое от обоих собеседников. (Ano kuruma wa midori desu — Вооон та машина зеленая)
2) Местоимение, указывающее на что-то известное обоим собеседникам. (Ano hon wa yasui desu ka? — Эта книга недорого стоит? *показывая на полку с ней, например*)
3) Может выражать замешательство. (Anooo — Эээ. )

Отсюда:
Ano:
1) Местоимение, указывающее на что-то далекое от обоих собеседников. (Ano kuruma wa midori desu — Вооон та машина зеленая)
2) Местоимение, указывающее на что-то известное обоим собеседникам. (Ano hon wa yasui desu ka? — Эта книга недорого стоит? *показывая на полку с ней, например*)
3) Может выражать замешательство. (Anooo — Эээ. )

В русском языке примерно 150к слов, в то время как в немецким около 25-300к слов а в английском 400к

Другие публикации:  Возраст с которого наступает административная ответственность рб

Спасибо за пост, было интересно

В названии намеренно используется такая запись. «Я» в высоком стиле — это местоимение не использовали в обычной речи. Уважительная частица «desu» также заменена на гораздо более редкую «dearu».
Один из переводов названия, кстати, звучит как «Ваш покорный слуга кот». То есть для передачи всего смысла используется также 19 символов.
Но, если говорить просто в стиле дяти Васи из соседнего подъезда, то получится «Я — кот» или «Boku wa neko», не очень-то большая разница.

Не критикуй то, в чем не разбираешься; это так глупо выглядит. :3

Да, а я считал китайский сложным
我是猫
woshimao

Договор дарения по-японски

По хорошему тонизацией не стоит пренебрегать. Но почему-то учебники японского не уделяют должного внимания и у японистов, которые несколько лет посвятили японскому часто остаётся ужасное произношение. Ещё ужаснее, если японист-раздолбай, учился по учебнику, где всё зафигачено системой транслитерации Поливанова, а не давалось нормальная транскрипция. В общем, грош цена таким японистам.

В тех же учебниках китайского тонизации посвящено очень много. Конечно, в китайском тонизация — дело жизни и смерти. В том же русском языке ударению посвящается довольно многое. Хотя по факту тоже можно пренебречь, как японской тонизацией — в большинстве случаев вас поймут, но вспомните как смешно часто говорят иностранцы — примерно так же звучат люди, которые пренебрегают японскими тоническими ударениями.

Японист, который не знает, что такое «атамадака», «одака», «накадака» и «хэйбан» — не японист.

О господи, почему японисты и японофилы такие агрессивные. Почему-то для геолога тот, кто учится на геологическом, посвящает своё время изучению геологии, разбирается в какой-то предметной области геологии, всё равно является геологом. Геология обширна, можно хорошо разбираться в исторической геологии, структурной геологии, быть полным профаном в геокриологии, но при это оставаться геологом.

Японистика(японоведение) включается в себя не только лингвистику, но и множество других областей. И да, даже если японист будет знать все 4 вида тонизации слова это может и не спасти его от плохого произношения. Японист вполне может сознательно в коей-то мере пренебрегать лингвистической составляющей японистики, не вникать во всякие тонизации, но при этом быть отличным специалистом в области географии, демографии и истории Японии. Он всё ещё будет японистом. Так дела-с.

Ребята из МГЛУ, ДВФУ, ИСАА. Но все же встречаю людей с плохо поставленным произношением, акцентом и т.д. Чаще это, конечно, не ужас-ужас, но выглядит странно.

А поливановщину встречаю, конечно, редко. В основном это раздолбаи с младших курсов, но по мне так про Поливанова надо рассказывать на старших курсах, перед выпуском, а до этого полностью оградить бедных детей от этого, а то нахватаются и потом мучайся с ними.

Может быть. Я далеко не японист, так что в книжку Нечаевой я видел только краешком глаза. Но реально было удивительно встречать людей, которые учатся на японистов, лексика у них очень богатая, стажировки в Японии, общение с носителями, но произношение очень смешное.

Я довольно быстро подстраиваю произношение, ибо в некотором роде трилингв, так что может не знаю особенностей развития речевого аппарата у других и допускаю, что некоторым людям потребуются титанические усилия, чтобы исправить произношение. Но нет прощения тем, что произносит по Поливанову. Эти дзиканье и тиканье просто убивает.

Как правильно было сказано ударения нет. Это значит, что его вообще ставить не надо. Всё дело в тонизации произношения — мы говорим, произнося какие-то звуки на тон выше. Вот ваше «аригато» имеет тонизацию нисходяще-восходящее, обозначенную цифрой четыре. Это значит что произносят «а» ниже чем «ригато», т.к. это 2, 3, 4 слоги, а последний звук — удлинение «о» приглушается. Чисто в разобранном виде слово звучит «aRIGATOo», но это сугубо научное, так сказать. На практике дли иностранца это звучит, как абсолютно ровнотонизированное слово с усилением на какую-либо букву, чаще на последнюю в произносимой высокой тонизации.

Прошу прощения, что отписываюсь под Вашим комментарием, просто нужно было вставить комментарий именно в вашу ветку. Благодарю за внимание.

1. там нет никакого арИгато
2. не особо хочется смотреть видео где только рот, и все разжевывается по слогам (зачееем)

и да, я имею довольно большой опыт общения на японском с носителем языка (он мой хороший друг и мы общаемся по скайпу), поэтому рот японки с ютуба меня не переубедит

АригатО. По факту там пишется Аригатоу, но -оу превращается в долго О. Но можно и сказать просто аригато. Разницы нету.

А тонизация это другое и довольно муторное.

Нет, там почему дана не транскрипция, а транслитерация по Поливанову. Кому-то лень, наверное, было транслитерацию превращать в транскрипцию. (у) и (и) можно и произносить, а можно и нет. Поливановцы, брысь! Не путайте транслитерацию с транскрипцией.

11. Давайте начнем!_________Са: хажимемащё:
12. Доброе утро!_________охайо: гозаймас(у)
13. Добрый день!_________коничива
14. Добрый вечер!_________конбанва
15. Как здоровье?_________ Огэнки дес(у)
16. Спасибо, хорошо_________Аригато(о). Генки дес.
17. Как поживаете?_________ИКАГА ДЭС КА (очень формально звучит, прям как 40-летние тётеньки переговариваются)
18. Как давно мы не виделись!_________Хисащибури нэ
19. Пожалуйста!_________Доозо
20. До свидания!_________ Сайонара
21. До встречи!_________ Мата нэ.
22. Увидимся!_________Чжаа. мата нэ.
24. Увидимся завтра!_________Мата ащ(и)та
25. Прошу прощения_________Гоменасай
26. Вы не можете мне помочь?_________Тецудаттэ кудасай. А что за «Онегай итащимас» не очень понял
27. Извините, что побеспокоил Вас_________Сумимасен дещ(и)та
28. Можно войти?_________Хайтемо ии дес(у) ка?
29. Большое спасибо!_________Домо аригато гозаймащ(и)та
30. Не стоит благодарности_________До итащимащите
31. Спасибо. У меня всё хорошо!_________Аригато, генки дес(у)
32. Поздравляю!_________Омедето(о)
33. Спасибо за помощь!_________ГОКЕРЕКУ аригато(о) гозаймас(у) (гокереку ни разу не слышал, наверное формальная речь)
34. Спасибо за приглашение!_________ГОСЕ: ТАЙ АРИГАТО: ГОДЗАйМАС (тоже что-то из формально речи, наверное, в котором я не бум-бум)
35. Благодарю за все!_________Иро-иро то домо аригатоу
36. Спасибо за прекрасный подарок!_________Кэккоо на пурезенто аригато гозаймащ(и)та (дофига формально)
37. Рад с Вами познакомиться!_________Хажимемащите. Доозо йорощику или Йорощику онегайщимас(с)
38. Меня зовут _________ Ватащи но намаэ ва (Ватащи немного по женски звучит, не настолько, конечно, как атащи. Так что для парней лучше говорить «боку», а для мужчин «орэ»)
39. Напишите Ваше имя и фамилию_________АНАТА НО НАМАЭ ТО мёожи О КАйТЭ КУДАСАЙ
40. Вот моя визитка_________ВАТАСИ НО МЭЙСИ О доозо
41. Очень приятно с Вами познакомиться_________ОМЭ НИ КАКАРЭТЭ ТАЙХЭН УРЭСИЙ ДЭС (ебать формально, я бы в жизни не использовал)

Другие публикации:  Орган опеки попечительства василеостровского района

Ещё фразы, где поливановщина или неточности затесались:

48. Пожалуйста, говорите медленнее_________Мо: с(у)кощи юккури ханащитэ
кудасай.
51. Берегите себя_________О ки о цукэтэ. Чаще говорят просто «кёцкете)
57. Который час?_________Нан джи дэска? Или Нан чжи дес(у) ка?
58. я_________ватащи(атащи) — женские «Боку» для парней и «орэ) для мужчин)
59. вы (ты)_________аната. Если честно, то местоимения при вежливом разговоре стараются не использовать. Да и аната часто используют жёны при обращении к мужьям, хотя формально это эквивалентно «вы». Парни могут использовать «омаэ», но это немного грубовато, можно сипользовать по отношению к близким друзьям. «Кими» эквивалентен «ты», но часто может прозвучать грубо. Так что если хотите говорить вежливо, то используйте имя, будто говорите в третьем лице. К примеру, «Вы(пусть будет от балды Михаил) приехали из России?» = «Михаил-сан ва Рощия кара кита дес(у) ка?»
60. он_________карэ
62. она__________каножо
63. женщина_________чжощи, онна. Чжосей — это скорее «женский»
64. мужчина_________данщи, отоко. Дансэй — «мужской»

С благотворителен концерт набират средства за Училището по изкуства и занаяти в с.Русаля

Благотворителен концерт в подкрепа на Училище по изкуства и занаяти за социално слаби деца «Димитър Екимов» — с. Русаля ще се проведе на 20 декември (четвъртък) от 20:30 ч. в Клуб „Мелон” във Велико Търново. В него ще участват малките възпитаници на училището, местните групи Bluesberries и Кову, Виктория Георгиева и др. «Сцената е отворена за всички таланти, които искат да се включат в благотворителния концерт», казват от екипа.

Преди концерта създателите ще разкажат за целите, учебния процес и всекидневието на това уникално за България училище, намиращо се само на броени километри от Велико Търново.

Средствата от входа за концерта (5 лв.) са предназначени изцяло за училището. За тези, които не могат да присъстват, вече са поставени кутии за дарения, изработени от самите деца, в различни търновски заведения, които ще останат на тези места до Нова година. На 17 и 18 декември (понеделник и вторник) пък в къщичката на Коледния базар в парк «Марно поле» ще се предлагат коледни подаръци, изработени от децата.

Частно основно училище „Димитър Екимов“ е уникален проект, който се случва за първи път в България и няма аналог нито Балканите, нито в Източна Европа. Училището е пансион и предоставя безплатно образование, възпитание и грижа за деца от крайно бедни семейства и различни етноси.

Задачата му е да изгради личности с широк кръгозор, устойчива ценностна система, интелигентност, вътрешна увереност, гражданско самосъзнание, самочувствие и творчески заряд. Това би довело до коренна промяна в съдбите им, без да бъдат дистанцирани от семейство и общност. Част от цялостния процес включва чести гостувания на родителите в училището. Това помага те да станат част от атмосферата и да бъдат свидетели на случващото се с децата им, разказват от екипа.

Учебната програма включва, освен общообразователните предмети, засилено изучаване на изкуства — театър, музика, танц, рисуване, а от пети клас се застъпват и типични за България занаяти, приложими в съвременния бизнес. Въведен е пилотен модел, базиращ се на алтернативни извънкласни дейности и менторски занимания, който помага за формирането на емоционалната интелигентност на всяко дете.

В момента в училището живеят и се учат 26 ученика от различни краища на страната — Русе, Варна, Сливен, Стара Загора, Свищов, Тетевен и пр. Децата започват обучението си от предучилищна група и ще учат тук до завършване на основно образование, а в бъдеще амбицията е обучението да продължи и до края на XII клас.

Училището отворя врати на 15.09.2014 г. До момента са построени и функционират: първи учебен корпус и къща за живеене на два етажа, с всички съвременни удобства. Предстои изграждането на къща за хранене, втори учебен корпус, спортна зала и 2 игрища за спорт; арт-комплекс с театрална зала, изложбени пространства и творчески ателиета; открит амфитеатър; еко-градинки, детски площадки, вело-алеи и др.

Училището е частно, макар че по нищо не прилича на такова, защото всичко, което предлага, е напълно безплатно. До момента в строителство и издръжка на училището, са вложени 3 120 000 лева. Финансирането, основно е идвало от чужди фондации и дарители, както и от лични средства на създателите.

В Бургас даряват книги за малките училищни библиотеки

Дарителска акция за книги, които да попълнят фондовете на училищните библиотеки в по-малките населени места, тръгна в Бургас. Инициативата е на бургаските депутати от ГЕРБ, но каузата бързо набира популярност сред гражданите.

«Ще се радваме на всяка дарена книга. Кошница на инициативата може да бъде открита в книжарница на ул. «Александровска», предстои да се постави една и в бургаски мол. Още две книжарници в града подкрепиха идеята», сподели бургаският депутат Диана Саватева.

Всеки, който има желание, може да се включи в каузата и да закупи нови издания на известни произведения, включени в учебните програми, като разкази на Елин Пелин, Български народни приказки, «Под игото» на Иван Вазов» и много други. Повече информация може да се открие на фейсбук страницата на инициативата.

Още с поставянето на кошница в книжарницата на ул.»Александровска» бяха закупени две книги — любимите «Приказки по телефона» на Джани Родари и «Разкази» на Йордан Йовков.

Инициативата «Големи автори за малки библиотеки» стигна и до Панаира на книгата в София. Брандираната кошница се намира на щанд N351. Идеята е купувайки книга за себе си или за коледен подарък, посетителите на панаира да подкрепят каузата на бургаските депутати. Така чрез дарения ще могат да се обновят книжните училищни библиотеки в по-малките и отдалечени населени места.

Другие публикации:  Полномочия министров в рк

Други от Регионални

Детските градини в община Ген. Тошево вече разполагат с таблети

Министерството на образованието и науката отпусна 30 000 лв. на община Ген.Тошево за закупуване на интерактивни дисплеи и таблети за детските градини в града и за Центъра за подкрепа за личностно развитие – съобщиха оттам. След проведена обществена поръчка общината закупи интерактивни дисплеи и 10- инчови таблети за нуждите на трите детски градини

Най-много проекти в Добричка област има по оперативната програма „Развитие на човешките ресурси”

Област Добрич е на второ място, след Варна, в Североизточния район на планиране по договорени средства по оперативните програми на ЕС за периода 2014-2018 г.- съобщиха от Областния информационен център в Добрич. За периода от осемте общини са договорени 203 335 522 лв. и са сключени 97 договора. От тях 159 862 798 лева са безвъзмездна финансова

Деца от дом подредиха базар в градската художествена галерия на Пловдив

Двудневен базар откри в градската художествена галерия на Пловдив кметът на район «Центарлен» Георги Стаменов. Сувенирите и играчките са изработени от децата в центъра за настаняване от семеен тип «Св. св. Константин и Елена». Стаменов призова пловдивчани да посетят базара, който предлага коледни картички, украшения за дома и за работното място.

Приказни пътешествия с коледен автобус зарадваха стотици великотърновски деца

Приказни пътешествия с коледен автобус зарадваха стотици деца от детските градини във Велико Търново и общината. Зад волана на своеобразната голяма шейна на колела бе самият Дядо Коледа, предадоха от местната администрация. Централна спирка бе Коледният базар в парк «Марно поле». Там малчуганите пуснаха своите писма до белобрадия старец и на

Коледарчета сурвакаха кмета на пловдивския район «Западен»

Деца натупаха здраво с жилави дряновици кмета на пловдивския район «Западен» Димитър Колев. Със сурвачки, изработени лично от тях, тя се отправиха към управника, който посети детска градина «Дружба». Там възпитаниците от 4-а група изнесоха истински спектакъл, в който пресъздадоха с музика, танци и стихотворения раждането на Спасителя.

Жива елха украсиха и в пловдивския район «Източен»

Още една жива елха — след тази в район «Западен», заблестя и в парк «Каменица» в Пловдив. Тя е последната, чиито светлини бяха запалени от кмета на район «Източен» Николай Чунчуков. Другите му колеги сториха това миналата седмица, а първи беше кметът на «Тракия» Костадин Димитров. Чунчуков обаче предпочете живо дърво, а не изкуствено.

Последно от ЗДРАВЕ

Кръводарителска акция преди Коледа в Стара Загора

Кръв на черния пазар — срещу 300 лева

300 лева е цената на кръвта на черния пазар. Междувременно от Българския червен кръст (БЧК) отчитат рязък спад на желаещите да даряват.

Предварително всеки кандидат се изследва с вземане на няколко капки кръв от пръста за експресно определяне на кръвната група и хемоглобина. Ако хемоглобинът е под 125 г/л за жените и под 135 г/л за мъжете, кръводаряването не се разрешава.

Съгласно нормативната уредба в Република България дарената кръв се използва за лечение на пациенти само в пределите на страната (в редки изключения и за тежко пострадали наши сънародници в чужбина). Всички консумативи, които се използват по време на кръводаряването са индивидуални, стерилни и за еднократна употреба. Не съществува никаква възможност от заразяване със СПИН или друга инфекция, предавана по кръвен път. Кръводарителите получават 2 дни платен отпуск (чл. 157, ал. 1, т. 2 от Кодекса на труда), подкрепителна закуска и подарък, а при изрично изявено желание и резултатите от направените изследвания за СПИН, хепатит В и С, сифилис и кръвна група.

4+1 | «Вояджър 2» напусна Слънчевата система, защо безкрайната заетост е вредна и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Вояджър 2 напусна Слънчевата система
Вояджър 2 е вторият космически кораб, който напуска Слънчевата система, след като Вояджър 1 излезе от границите й през 2012 г. Вояджър 2 всъщност е изстрелян по-рано от близнака си, но поема по друга траектория, благодарение на която минава и фотографира Уран и Нептун. За да научите повече, прочете тук.

Модерният феномен на безкрайната заетост
Според Джон Кабат-Зин, непрестанната заетост често се издига в култ в модерните корпоративни среди. Тя обаче е психологическо и неврологично изморителна. Култът към заетостта също спира хората да се наслаждават на резултатите от същата тази заетост и дава лесно извинение да не оставаме насаме със собствените си мисли. Прочетете повече тук.

Господарят на игрите — AlphaGo
След като програмистите на Google DeepMind създадоха базираната на машинно учене AlphaGo, за да победят най-добрите играчи на го в света, те създадоха AlphaZero, за да победят най-добрите машинни програми за игра. AlphaZero също има предимството да играе не една а три игри — го, шах и шоги (японски шах). Научете повече за това как работи «мозъкът» на господаря на игрите тук.

Плашещата история на терапевтичните душове
През 19 век целодневните вани, студените душове и ледените промивки са станали официален начин за лекуване и контролиране на психиатрични пациенти. Причината за това — революцията във водопроводите, която прави огромно количество интересни теории за третирането на лудостта възможни. Прочетете повече тук.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Проблемът с престъпността на Великобритания
Организираната престъпност в Обединеното кралство нараства стабилно през последното десетилетие, като възприятията на обществото и официалните статистики като никога съвпадат. Една от възможните причини е орязването на бюджета на полицията от последните 3 правителства. Проблемът обаче е много по-сложен. Чуйте дълго обсъждане на различните аспекти от борбата с организираната престъпност във Великобритания тук.